Dane teleadresowe

Wood'n'Wool

3 Maja 10A/1
05-825 Grodzisk Mazowiecki
woj. mazowieckie

tel.: 533 099 007
e-mail: woodnwooland@gmail.com

Wood&wool – plecione premium class

Dobre, bo polskie? A co to właściwie znaczy? Według nas przede wszystkim to: jakość, uczciwość, dbałość o detal, szacunek do klienta, lojalność i biznesowe fair play. Plus oczywiście od A do Z wszystko z Polski i w Polsce.

Jesteśmy niewielką firmą zlokalizowaną w centrum Mazowsza. Ponieważ Wood&wool tworzą same kobiety, nie uważamy, że rozmiar ma tu istotne znaczenie. Niewielcy, lecz z dużymi możliwościami, z pasją i ambicjami, potrafimy zaoferować naszym klientom to, czego nie znajdą oni u większych rynkowych graczy.

Ręczna robota

Przede wszystkim nasze produkty od początku do końca tworzą własnoręcznie pracowniczki Wood&wool. Jedyny sprzęt na stanie naszej hali produkcyjnej to maszyna do szycia. Choć ta i tak nie zawsze potrafi zastąpić misterną pracę człowieka. Idealna sprężystość naszych plecionych poduch, doskonały splot, precyzyjne łączenie – wszystko, co przekłada się na jakość, to efekt ręcznej pracy i kobiecego wyczucia. Miękkie i delikatne, a jednak trwałe i mocne. To cechy produktów Wood&wool.

Made in Poland

Polscy wytwórcy, pracownicy, dostawcy i polskie materiały. Jeśli chcemy mówić: „dobre, bo polskie” trzymamy się zasady, by każdy etap naszej działalności miał korzenie krajowe. Nie sprowadzamy półproduktów z innych krajów, lecz pozyskujemy je od polskich przedsiębiorców. Szukamy tych najlepszej jakości, choć wiemy, że jakość kosztuje, a to przekłada się na cenę końcową naszej oferty. Nie chcemy jednak przyczyniać się do produkcji bylejakości, do generowania sztampy i rzeczy jednorazowych. Wolimy skupić się na tworzeniu rzeczy pięknych, a jednocześnie wygodnych, trwałych, które posłużą naszym klientom przez długi czas.

Mała firma, duże możliwości

Firma Wood&wool rozpoczęła działalność w 2016 r. Zaczynałyśmy małymi krokami, od produkcji detalicznej. Jako pierwsze wprowadziłyśmy na rynek plecione poduszki. Wyprodukowane z naturalnych, certyfikowanych, antyalergicznych materiałów szybko zaczęły zyskiwać na popularności. Niestety wraz z modą na nie, na rynku zaczęło pojawiać się wiele kopi produktów Wood&wool. Oczywiście za niską ceną, szła także niska jakość. Nasze produkty nie tracą sprężystości nawet przy wieloletnim użytkowaniu, nie mechacą się i nie gubią formy nawet po wielokrotnym praniu w pralce. Mając świadomość, że walka z rynkowymi kopiami, jest walką z wiatrakami, a donkichoteria nie leży w polskiej tradycji, zamiast na walce postanowiłyśmy skupić się na naszych wartościach i po prostu tworzyć i promować dobrą, polską jakość. Opłaciło się.

W 2018 r. zaczęłyśmy realizować zamówienia hurtowe. Naszymi produktami zachwycili się Szwedzi, Finowie, Estończycy. Na Tajwanie powstał sklep oferujący wyłącznie produkty marki Wood&Wool. Palety naszych plecionych poduch zaczęły przemieszczać się między kontynentami, drogą morską, lotniczą i lądową. Zaczęłyśmy się skupiać na rozwoju hurtowych kontaktów i pozyskiwaniu dystrybutorów zagranicznych. Współpracę nawiązała z nami sieć Black Red White.

Nasze produkty stały się poszukiwanym elementem wyposażenia punktów restauracyjnych, instytucji kulturalnych, edukacyjnych. Zadebiutowały także jako dekoracyjne elementy wyposażenia studia popularnego programu śniadaniowego TVP. Spod strzech domowych klientów detalicznych, wypłynęłyśmy na głębokie wody. Okazało się, że nasza mała, polska łódka, świetnie sobie na nich radzi.

Babski team

Wraz z rozwojem i napływem zamówień hurtowych, konieczne stało się powiększenie zespołu Wood&wool. Przybyło nam osób w naszej pracowni produkcyjnej jak i w biurze. Mimo wszystko wciąż stanowimy niezwykle kameralny zespół. Zespół mały, ale zgrany zespół, który jest w stanie dokonać wielkich rzeczy i zrealizować najbardziej ambitne zamówienia. Od tych detalicznych, indywidualnych, szytych na miarę, po hurtowe.

Oto my!

Joanna

Właścicielka i twórczyni Wood&Wool. „Rekin biznesu o złotym sercu” - mówią o niej współpracownicy i kontrahenci. Ambitna, odważna, z potrzebę biznesowej niezależności zapisaną w genach. W jej rodzinie prowadzenie własnej firmy ma wielowiekową tradycję. Niemniej każdy z przodków szukał własnej ścieżki samorealizacji zawodowej. Ona także postanowiła znaleźć swoją. W wyborze pomogła jej rodzinna tradycja.Większość kobiet  w jej domu potrafiły szyć. W końcu i Joanna poszła za tą pasją. Pasją, która wspierana przez jej umiejętności artystyczne i ogromną kreatywność, zaowocowała stworzeniem plecionych poduszek. Te zresztą bardzo szybko stały się reprezentacyjnym produktem Wood&wool, choć sam początek firmy bazował na materiałach ze sznurka i z drewna.

Joanna to jedyna osoba w firmie, która zna się na wszystkim - od najprostszych procesów produkcyjnych, po skomplikowane procesy handlowe.

Monika

Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu z ogromnym apetytem na sukces i ambicjami. Wie, co chce osiągnąć, wie jak to zrobić i jak utrzymać zyski z osiągniętego celu. Choć nie potrafi własnoręcznie zwinąć żadnej poduszki, świetnie je sprzedaje. Im więcej zamieszania, im więcej klientów i zamówień, im większa ekspansja, tym lepiej funkcjonuje. Kompetentna, optymistyczna i waleczna.

Ela

Tytan pracy. Krawcowa, dla której nie ma wyzwań nie do podjęcia. Potrafi pracować z każdym materiałem. Sztuka szycia nie ma przed nią tajemnic.

Iza

Jedyna krawcowa zdalna Wood&wool, gotowa wspomagać pracę zespołu w sytuacjach tzw. „klęski urodzaju”. Gdy się „pali” niczym dzielny strażak OSP staje na linii frontu i daje z siebie wszystko.

„Malwa” Spółdzielnia Pracy Chronionej w Grodzisku Mazowieckim

To z pomocy pracowników tej Spółdzielni Wood&wool korzysta przy realizacji zamówień hurtowych. To oni zszywają bazowe elementy plecionych poduszek, które później nabierają kształtów w firmowej pracowni Wood&wool. „Malwa” to lokalna firma z wieloletnią tradycją, która zatrudnia osoby z niepełnosprawnością. Jakość wykonania, którą oferuje, potrafi zaimponować.

Nasze materiały

Bawełna – stanowi 95 proc. materiałów, z których powstają nasze plecione poduszki. Oprócz niej wykorzystujemy także wełnę, aksamit, len oraz welur. Wypełniaczem poduch jest antyalergiczna kulka silikonowa. Wszystkie wykorzystywane przez nas materiały pochodzą od polskich producentów. Charakteryzuje je najwyższa jakość, co gwarantuje trwałość koloru i formy końcowego produktu Wood&wool.

Nasz asortyment

Asortyment Wood&wool można podzielić na kilka podstawowych segmentów. Segment dla dzieci, segment dekoracji domowych, segment dekoracji dla instytucji publicznych i nowy segment dla zwierząt.

Wkrótce planujemy także ruszyć z produkcją poduch funkcyjnych.

Tu nas spotkasz

Wood&wool została doceniona przez branżę i bywa na najważniejszych targach wnętrzarskich w Polsce i zagranicą. Można nas spotkać m.in. na Warsaw Home Expo, Targach Rzeczy Ładnych, Krakowskim Forum Designu oraz w każdym prestiżowym wnętrzarskim atelier w Polsce. Co prawda, budżet małej firmy nie pozwala jej na osobiste wyjazdy na targi światowe, mimo to nasze produkty prezentowane są na światowych targach przez zaprzyjaźnionych z nami polskich przedsiębiorców. W tym roku Wood&wool będzie więc obecne ponownie na targach wnętrzarskich w Dubaju, a także zadebiutuje w Las Vegas i w Nowym Jorku. Obecnie staramy się o budżet exportowy, który pozwoliłby nam wystartować z promocją na rynkach za oceanem.

Wood&wool charytatywnie

Choć nie jesteśmy korporacją czujemy ideę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jeśli mamy ku temu okazję i możliwości chętnie dzielimy się tym, co mamy. Naszymi produktami wspieramy aukcje WOŚP, fundujemy też nasze plecione poduszki przedszkolom i hospicjom dziecięcym w ramach nagród i prezentów dla ich małych podopiecznych. Staramy się pomagać na tyle, na ile możemy.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl